محل تبلیغات شما

تحلیلگری اصولاً مفهومی غیر از تخصص یا مهارت است. یعنی ممکن است شما به موضوعی مسلط باشید و هر روز با آن درگیر باشید اما توانایی تحلیل آن را نداشته باشید.

تحلیلگر در موضوعات ی چه داخلی و چه خارجی و تا حدودی اقتصادی و مالی شناخته شده است در کشور ما اما تحلیلگر آموزش عالی کمتر شنیده شده است.

تحلیلگر آموزش عالی باید دارای چهار ویژگی باشد:

1- به مسائل ویژگی های دانشگاه و آموزش عالی ایران مسلط باشد

2- به زبان و مهارت های رسانه ای آشنا باشد.

3- از چهره ها و ت گذاران و مجموعه های تصمیم گیر داخل حکومت در زمینه دانشگاه و آموزش عالی شناخت میدانی داشته باشد

4- به آراء و دیدگاه های مطرح در زمینه دانشگاه پژوهی در ایران آشنا باشد.

یک تحلیلگر اموزش عالی نه وما استاد و مدرس دانشگاه است و نه وما خبرنگار و نه وما مدیر یا رئیس یک نهاد مرتبط حکومتی و دولتی در زمینه دانشگاهی. بلکه حدواسط میان این سه حوزه است و دقیقاً همین خصوصیت است که به او امکان می دهد با استفاده از این چهار اصل مشاوره هایی در عرصه عمومی ارائه دهد. و محل توجه دست اندرکاران این سه عرصه باشد.

حسن ثابتی (تحلیلگر آموزش عالی)

چرا دانشگاه؟ چرا روزنامه؟ چرا فرهیختگان؟

مسائل و چالش‌های اساسی دانشگاه ایرانی کدامند؟

دانشگاه تنها نیست؟!

عالی ,تحلیلگر ,آموزش ,زمینه ,دانشگاه ,های ,آموزش عالی ,تحلیلگر آموزش ,در زمینه ,و آموزش ,است و

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

توسعه تکنولوژی دانش آوران معلمانه