تحلیلگری اصولاً مفهومی غیر از تخصص یا مهارت است. یعنی ممکن است شما به موضوعی مسلط باشید و هر روز با آن درگیر باشید اما توانایی تحلیل آن را نداشته باشید.
تحلیلگر در موضوعات ی چه داخلی و چه خارجی و تا حدودی اقتصادی و مالی شناخته شده است در کشور ما اما تحلیلگر آموزش عالی کمتر شنیده شده است.
تحلیلگر آموزش عالی باید دارای چهار ویژگی باشد:
1- به مسائل ویژگی های دانشگاه و آموزش عالی ایران مسلط باشد
2- به زبان و مهارت های رسانه ای آشنا باشد.
3- از چهره ها و ت گذاران و مجموعه های تصمیم گیر داخل حکومت در زمینه دانشگاه و آموزش عالی شناخت میدانی داشته باشد
4- به آراء و دیدگاه های مطرح در زمینه دانشگاه پژوهی در ایران آشنا باشد.
یک تحلیلگر اموزش عالی نه وما استاد و مدرس دانشگاه است و نه وما خبرنگار و نه وما مدیر یا رئیس یک نهاد مرتبط حکومتی و دولتی در زمینه دانشگاهی. بلکه حدواسط میان این سه حوزه است و دقیقاً همین خصوصیت است که به او امکان می دهد با استفاده از این چهار اصل مشاوره هایی در عرصه عمومی ارائه دهد. و محل توجه دست اندرکاران این سه عرصه باشد.
حسن ثابتی (تحلیلگر آموزش عالی)
چرا دانشگاه؟ چرا روزنامه؟ چرا فرهیختگان؟
عالی ,تحلیلگر ,آموزش ,زمینه ,دانشگاه ,های ,آموزش عالی ,تحلیلگر آموزش ,در زمینه ,و آموزش ,است و
درباره این سایت